Another panel finds nothing wrong with the science

biased by

Meta News: Coverage of the ClimateGate Inquiry Reveals Partisan Passions
[Via Discoblog]

A second independent inquiry in Britain has cleared climate scientists at the University of East Anglia of any wrongdoing. In the ClimateGate scandal last year, thousands of emails from the university’s Climatic Research Unit were hacked into and released, after which climate change skeptics mined the emails for evidence that the researchers were distorting scientific evidence related to global warming.

The independent inquiry into “ClimateGate,” however, found such allegations to be baseless. But it seems not everyone was convinced.

Here’s a roundup of headlines from some news outlets that covered the inquiries findings: Can you spot the newsroom with an ax to grind?

The New York Times: Britain: Inquiry Finds No Distortion of Climate Data

LA Times: Panel clears researchers in ‘Climategate‘ controversy

Huffington Post: Second expert panel shows “ClimateGate” was a ClimateSham

The Wall Street Journal: Panel Says Scientists Didn’t Act Improperly

Fox News: Top Climate Scientist Under Fire for ‘Exaggerating’


So far, none of the investigations has found anything that questions the science produced by any of these scientists. Yet, one news site continues to put a very unconventional twist on any of this news.

I wonder why?